BÖRJA TRÄNA JUDO

I Jönköpings Judoklubb erbjuder vi tre olika pass för nybörjare: Ett för små barn (4-6år), ett för barn (+7) och ett för vuxna & ungdomar (+12). Om du vill börja träna judo så är du varmt välkommen till oss. Allt du behöver ha med dig är ett glatt humör, vattenflaska och gympakläder. Du får lov att provträna hos oss tre gånger innan du betalar in medlemsavgift. Dräkt och bälte går att köpa av klubben när man har bestämt sig för att fortsätta träna judo.

Läs mer om träningsavgifter här.

JUDOLEKIS

4-6 år. 17.00-18.00.

Judolekis är ett pass för klubbens minstingar. Här ligger största fokus på grovmotorik och gymnastik, så som kullerbyttor och fallteknik. Det är ett lekfullt pass med judoinslag som leds av huvudtränaren Lennart Jansson.

Just nu håller vi på att förbereda inför höstterminen 2023 och släpper in nya medlemmar. Ni som är anmälda kommer inom kort få mail mer med information. Kötid: Cirka 2 terminer.

judolek

NYBÖRJARE BARN

+7 år. 17.00-18.00 måndagar.

I vår nybörjargrupp så lär vi ut grunderna i fallteknik & de första teknikerna. Efter ett år i den här gruppen graderas man till gult bälte och blir en officiell judoutövare. Här brottas vi även på golvet (Ne-waza) och stående (Tachi-waza). Gruppen leds av Clara Johansson och Natallia Eklund.

Just nu håller vi på att förbereda inför höstterminen 2023 och släpper in nya medlemmar. Ni som är anmälda kommer inom kort få mail mer med information. Kötid: ca 1 termin.

NYBÖRJARE VUXNA

+12 år. 16.15-17.40 söndagar.

Det är aldrig försent att börja träna, på söndagar tränar vår motionsgrupp och i början av terminen välkomnar vi nybörjare.

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Var kan jag köpa judodräkt?

De första gångerna du tränar så behöver du inte ha en judodräkt. När du har bestämt dig för att fortsätta så kan man köpa dräkter av oss på klubben. Vi har barnstorlekarna på lager, vuxenstorlekar är beställningsvara och tar cirka en vecka att få.

Behöver jag anmäla min frånvaro om jag inte kan komma?

Nej, du behöver inte anmäla att du inte kommer till ett träningspass. Däremot så måste du höra av dig om du väljer att sluta träna, så att vi kan plocka bort dig från vårt medlemsregister.

Vad ingår i tränings & medlemsavgiften?

Förutom de träningspass som erbjuds så ingår också en olycksfallsförsäkring. Därför är det viktigt att ni betalar in tränings- och medlemsavgift. Utöver detta så får du vara med och delta på aktiviteter som klubben gör.

Hur länge håller en termin på?

Vi följer skolterminerna och därför har vi en vårtermin som sträcker sig från januari till juni och en hösttermin som börjar i augusti och slutar i december.